mojSWPred nakupom sem se odločal med Silver Wing 600 in Burgmanom 650. Kot novinec v svetu maxijev sem iskal vse mogoče informacije po netu z namenom, da nekako razberem vse tiste (res) dobre in slabe lastnosti obeh maxijev, ki dejansko (po moje) predstavljata tisto “najvišje” med (potovalnimi) maxiji.

 

Zavore ABS

ABS_spredajV tistem času sem prebral dosti mnenj po raznih forumih, ali je ABS sploh “koristen” na motorjih. Seveda, mnenja so bila različna. Dobri motoristi so zaprisegali, da je najboljše brez, ostali pa, da je zelo koristen, sploh v nepredvidljivih situacijah. Glede na to, da sem bil takrat še začetnik, sem se videl v vsaki situaciji, da bo zame “nepredvidljiva”… Tako sem se odločil, da moj maxi vsekakor mora imeti ABS!

Honda Silver Wing je opremljen spredaj in zadaj z po enim zavornim diskom, ki v kombinaciji ABS+CBS dobro opravljata svojo nalogo. Ima pa seveda tudi ročno zavoro.

 

CBS –  Central Blocking System (centralni zavorni sistem)

moto-net.com_1

CBS v bistvu pomeni, da ko zaviramo z levo ročko, da v bistvu zaviramo sprednjo in zadnjo kolo hkrati. Seveda, učili so nas (v avto šoli), da se pravilno zavira tako, da se prenese 60-70% zaviranja na prednje in preostanek na zadnje kolo. S to mislijo sem tudi iskal info po netu in (na žalost) nikjer našel, da pa Honda Silver Wing FJS600A res tako zavira…

Hondin CBS na Silver Wingu zavira 30% na prednje in 70% zadnje kolo. Zato pa ima tudi (desno) zavoro, ki pa zavira le sprednje kolo. S pomočjo le-te lahko šele “doziramo” pravo razmerje zavorne moči.

Kako se obnese CBS v praksi? Meni (kot začetniku) je dovoljeval tudi nepravilno zaviranje, kar je mišljeno to, da ko sem bil v kakem ovinku “prehiter”, je dovoljeval tudi “pribremzavanje” (t.j. ko zaviraš, ko to po vseh fizikalnih zakonih ne bi smel). Pa vendar so bile na mojih prvih kilometrih tudi take situacije… in CBS je res (zelo) pomagal…

Sistem CBS je prva razvila Honda in kasneje so jih kopirali tudi ostali proizvajalci motorjev. Tak sistem je vpeljal tudi Suzuki (Burgman AN 650 Executive,…) in imel ga bo tudi prihajajoči novi Peugeot Satelis 500,…

 

Motor, poraba, vzmetenje in še kaj…

HondaSilverWing_1Ima vodno hlajen, vrstni, štiritaktni, dvovaljni motor z blizu 600ccm (582ccm), 50KM, 54Nm pri 7000 vrtljajih, ki brez težav potegne preko 170km/h (brez sopotnika). Kljub skupni teži blizu 250kg (z vsemi tekočinami), dolžini 2275mm in širini 770mm, je (z medosno razdaljo 1595mm) zelo dobro vodljiv motor. Pospeški so res izredni, saj nas kar “izstreli”, ko navijemo desno ročico. Kar nam še kako pride prav ob kakem prehitevanju v breg, ko res brez težav švignemo mimo kakega šleperja.

 

HondaSilverWing_2Bencina lahko nalijemo kar celih 16 litrov (rezerva je 3,5 litra) in nam ob normalni (umirjeni) vožnji zadostuje za skoraj 350km. Poraba je nekje med 4,3 do 5,5 litrov/100km. Najbolj “požrešen” je seveda ob naglem pospeševanju in vožnji preko dovoljenih meja… kar pa je itak bolj poredko, saj maxi skuter kot tak, ni namenjen divjanju ampak predvsem udobni in umirjeni vožnji, tudi v dvoje.

Vzmetenje je primerljivo z ostalimi motorji tega razreda. Spredaj s hodom kar 120cm, zadaj pa z 5 stopenjsko nastavitvijo trdote.

Dimenzije sprednjega kolesa so 120/80-14, zadnjega pa 150/70-13.

 

Prostornost, vetrna zaščita in vzdrževanje

sw_sedezVišina voznikovega dela sedeža je 74cm, kar bo dobrodošlo pri nižje rastočih voznikih. Pod udobnim sedežem je dovolj prostora za 2 preklopni čeladi in nekaj drobnarij.

Predalčki? Na sprednjem delu ima na levi strani globok predalček (cca.30cm), v katerem je 12V DC vtičnica in ga lahko zaklenemo. Na desni strani pa dokaj plitek predal, a žal brez možnosti zaklepa, kar je (po moje) ena od slabih lastnosti.

 

sw_Givi_screens_compareVeterna zaščita je opisana v posebnem poglavju… Na kratko pa… Originalna šipa je nekoliko prenizka (ob višini voznika cca 178cm), saj se pogled voznika lomi na samem zgornjem robu in ustvarja turbolence okoli glave. Težava je rešljiva z namestitvijo višje šipice. Honda sicer ima v svojem prodajnem programu originalno povišano šipico, ki pa je dosti nižja od GIVI-jeve DT214. Zato sem jaz namestil slednjo, ki je odlično služila svojem namenu. Edina težava je bila vožnja v dežju, zato sem nedavno namestil GIVI AF214, ki je nastavljiva in v skrajnem spodnjem položaju lepo vidim preko roba.

Vzdrževanje je nezahtevno, ker se pozna, da je Japonske izdelave. Servisi si sledijo na interval 6.000km, ko se menjuje olje in oljni filter. Menjava jermena ne predstavlja nekega velikega stroška (cca.100€ brez dela) in se menjuje na cca. 24.000km.

 

Slabosti in prednosti

ABS_zadajPoleg vsega omenjenega, pogrešam še opcijo vklopa vseh štirih žmigavcev in prikaz temerature okolice. Morebiti je vzmetenje pri zelo velikih hitrostih malenkost premehko, a ni tako moteče, da bi to opazili pri normalni vožnji.

Vsekakor se Silver Wing zelo dobro znajde tako v mestnem vrvežu, kot tudi (kot pravi “potovalnik”) na daljših poteh.

Ko sem se odločal o nakupu in tehtal Silver Winga napram Burgmanu, je bil eden od razlogov tudi ta, da je Honda nekoliko ožja in ob tem je bilo pomanjkanje prostora v garaži, tudi eden od razlogov, da sem se odločil za Silver Winga.

 

Slike: lastne, moto-net.com, google.com,…

MaxiScooter.Si
Prejšnja objavaRam Mount nosilec za telefon/navigacijo…
Naslednja objavaPiaggio MP3 – A kat. – vetrobran, ogledala izboljšave