MAXI Pravila varne voznje8

Za motorista je najlepše, če se lahko druži z drugimi motoristi. Enako velja za nas, skuteriste. To pa pomeni, da se velikokrat vozimo v kolonah, ki so različno dolge. Najkrajša kolona je sestavljena iz dveh vozil, najdaljšo do sedaj pa smo že imeli preko petdeset vozil v koloni. Za varno vožnjo v koloni pa se je treba potruditi. To zahteva veliko koncentracije in discipline. Hitro se lahko zgodi, da voznik prepozno začne zavirati zaradi lažnega prepričanja o varnostni razdalji do pred njim vozečega vozila.

Za varno vključevanje v promet in pri vožnji v križišče je varneje ustaviti promet. To ne pomeni, da je to dopustno, vendarle je z vidika varnosti priporočljivo.

Vsak voznik v koloni se mora zavedati, da mu vožnja v koloni ne daje nobenih privilegijev in mora vedno najprej upoštevati prometna pravila in šele nato, ko je povsem prepričan, da mu je drug udeleženec res dal prednost, lahko zapelje na cesto. VOZIMO VARNO!

 

VARNOSTNA RAZDALJA

post-2-1173015524

VODJA KOLONE: Praviloma vozi po sredini smernega vozišča, določa pot, hitrost in postanke kolone.

UDELEŽENCI – ČLANI KOLONE: Vsak motorist mora imeti 5-6 m varnostne razdalje do vozila pred sabo. Vozi se v cik-cak postavitvi, da si zagotovimo čimvečje vidno polje. Tako lažje nadziramo dogajanje pred seboj in imamo dovolj prostora za varno ustavljanje. Vodja skupine mora manj izkušene voznike postaviti na začetek kolone, ker je tam hitrost manjša kot pa na koncu kolone, tudi do 20 km/h! V koloni se ne prehiteva. Izjeme so pomočniki vodje kolone, snemalci…

Pri vožnji skozi semaforje naj vodja kolone stremi k temu, da čimveč motoristov v valu prevozi zeleno luč. Udeleženec, kateremu se prižge rdeča luč MORA ustaviti. Vodja kolone bo, če se skupina razcepi, na prvem primernem mestu ustavil in počakal, da se vsi vključijo v kolono.

ZADNJI V SKUPINI: Poskrbi, da nihče od članov ne zaostane ali se loči od kolone. O morebitnih težavah obvesti vodjo kolone. Priporočljivo je, da zadnji v skupini uporablja odsevni telovnik rumene ali oranžne barve.

 

 

 
ZAPOLNJEVANJE PRAZNIH MEST:

post-2-1173015616

V kolonah se vedno zgodi, da iz različnih vzrokov nastane “luknja” v koloni. Takšno vrzel vedno zapolni motorist, ki vozi za “izpadlim” motoristom. Držimo se svoje linije vožnje, luknje pa se zapolnijo od zadaj in ne cikcakamo.

 

 

USTAVLJANJE:

post-2-1173016536

Ko se kolona ustavi (v križišču, pred semaforjem…) se približamo pred seboj vozečemu motorju, da se kolona zgosti. Pri speljevanju bo kolona tako hitreje speljala in zapustila križišče.

 

 

 

ZAVAROVANJE KRIŽIŠČ:

Odvisno od števila vozil se vodja kolone odloči, kdaj bo potrebno zavarovati križišče, da bi celotna kolona v formaciji zapeljala skozi križišče in da se skupina ne razcepi. To naredi tako, da s prsti pokaže za seboj vozečim motoristom, koliko pomočnikov naj zavaruje križišče. Takšno zavarovanje se lahko izvede le v primeru, da ostali udeleženci v prometu sprejmejo in dopustijo takšno vključevanje, saj gre tu v začetku dejansko za izsiljevanje prednosti.

 

post-2-1173015709

post-2-1173015862

 

 

 

Primer 1: pri vožnji v križišče na drugo smerno vozišče sta običajno potrebna dva pomočnika, ki jima vodja s prsti pokaže, da naj za njim zapreta promet, da lahko cela skupina varno odpelje. Pomočnika se nato pridružita na koncu kolone. Če promet dopušča, se vrneta na svoje mesto v koloni, da bosta ponovno lahko zavarovala križišče, če bo to potrebno.

 

 

post-2-1173016637

 

post-2-1173015973

 

 

 

Primer 2: Pri vključevanju na prednostno cesto vodja kolone pokaže enemu motoristu, da naj zavaruje križišče in omogoči koloni varno vključitev. Spet se pomočnik priključi zadnjemu delu kolone in če promet dopušča, se vrne na svoje mesto v koloni.

 

 

VEDNO IMEJTE V MISLIH:

Vožnja v dolgi koloni je pravo doživetje, da bo VARNA, se je potrebno OBVEZNO držati pravil :

  • Vpliv učinka “harmonike” se zmanjša samo z veliko zbranostjo udeležencev.
  • Vodja kolone mora poznati pravila varne vožnje v koloni, prav tako udeleženci skupnih voženj.
  • Vključevanja v promet morajo biti hitra in tekoča, brez nepotrebnih zastojev.
  • Priporočljivo je, da nekaj motoristov v skupini obleče ODSEVNE JOPIČE, posebej pa je to priporočljivo za prvega in zadnjega v koloni.
  • Vožnja je z zamikom (cik cak).
  • Vožnja le v svoji liniji.
  • Brez prehitevanja v koloni.
  • Hitrost vožnje prvega v koloni je prilagojena znanju udeležencev kolone.

 

Članek povzet po: Blue knights, avtor Simon Švarc;  prevod narejen po Bfcr – Bikerfreunde Castrop-Rauxel – Regeln beim Konvoifahrten, Copyright © 1998-2026 Joachim Schaub

 

MaxiScooter.Si
Prejšnja objavaHONDA INTEGRA 700
Naslednja objavaQUADRO 350D