Sekcijsko merjenje hitrosti na avtocestnem kraku je bliže, kot si mislite …
Kot je vsem nam znano se o sekcijskem merjenju hitrosti na naših avtocestah že zelo dolgo govori. V letu 2017 smo imeli poskusno merjenje na štajerski avtocesti na območju trojanskih predorov v smeri proti Ljubljani in kot so pojasnili na Darsu, se je testni sistem pokazal kot učinkovit, saj so se hitrosti takrat umirile. (citirano)

Kdaj in kje se bo sekcijsko merjenje izvajalo?
»Vzpostavitev sekcijskega merjenja hitrosti je predvidena na:
 štajerski avtocesti na območju trojanskih predorov v smeri Maribora omejitev hitrosti je tu 100 km/h,
 gorenjski avtocesti med priključkoma Ljubljana Brod in Vodice v smeri Kranja omejitev hitrosti je tu 130 km/h,
 primorski avtocesti med priključkoma Logatec in Vrhnika v smeri Ljubljane omejitev hitrosti je tu 130 km/h in dolenjski avtocesti na območju višnjegorskega klanca v smeri Novega mesta omejitev hitrosti je tu 100 km/h.« (citirano)
Rok za vzpostavitev sistemov pa je 20 mesecev od podpisa pogodbe z izbranim izvajalcem. V praksi to pomeni, da če Dars pogodbo podpiše v kratkem, bi lahko sekcijsko merjenje zaživelo do pozne jeseni 2025.

Kaj je sekcijsko mernjenje hitrosti in sistem delovanja?
»Cilj vzpostavitve sekcijskega merjenja hitrosti je povečati varnost na cestah in avtocestah in s tem umiriti hitrosti na daljših razdaljah. Sistem beleži točen čas vstopa in izstopa med vstopno točko A in izstopno točko B in tako izmeri povprečno hitrost vozila. Na podlagi izračuna povprečne hitrosti, v kolikor hitrost višja od dovoljene, bo voznik od policije, ki bo sistemom upravljala dobil globo.« (citirano)
Sistem deluje tako, da pri vstopni točki A in na izhodni točki B, kamere preberejo registrsko tablico, podobno kot merijo hitrost stacionarni radarji. Razlika sekcijskega merjenja hitrosti od stacionarnih radarjev je, da ta sistem meri povprečno hitrost na določenem odseku ceste oziroma avtoceste in ob izstopu iz cone izračuna povprečno hitrost.
Poskusno merjenje iz leta 2017 na odseku avtoceste med trojanskimi predori ni zaživelo, ker je takrat z zakonom o varovanju podatkov onemogočal snemanje registrskih tablic vozil, vendar se je to spremenilo z uvedbo elektronskih vinjet. Sistem sekcijskega merjenja je mogoče postaviti tako na avtoceste kot tudi na ostale državne ceste, zato po moje ne bo dolgo, da bomo ta sistem merjenja videli še kje izven avtocestnega križa. Raziskave iz tujine in tudi pri nas kažejo, da so se hitrosti na mestih, kjer je nameščen sistem sekcijskega merjenja hitrosti zmanjšale tudi za 10 km/h in več. S tem se je posledično zmanjšalo tudi število smrtnih žrtev na cestah, kar je pa tudi glavni cilj omenjenega sistema.

Pripravil: Aleš V.

Viri: avto-magazin, google.com, 24.com, Dnevnik.si

MaxiScooter.Si
Prejšnja objavaNovo glede prehitre vožnje v Avstriji
Naslednja objavaMO Maribor organizira 3.moto dan – 11.05.24