Tokrat smo imeli na testu maksi skuter SYM MAXSYM 600i ABS. Zakaj smo se odločili ravno za znamko SYM? Po moje mnenju zato, ker je maksi skuter na prvi pogled lep. Je velik, drugačen in nov na našem trgu. SYM je na slovenskem tržišču prisoten že kar nekaj časa, saj je bila znamka SYM ustanovljena že davnega leta 1954 na Tajvanu. Sprva so se pri nas predstavili s programom do 50 ccm in sedaj še s prodajo moto programa nad 50 ccm. V svojem prodajnem programu imajo maksi skuterje od 125 ccm do 600 ccm, motorje od 125 do 250 ccm in ATV.
No, pa začnimo z našim testom. V podjetju Avtocenter Šubelj iz Radomelj so bili tako prijazni in nam posodili na tridnevni test maksi skuter SYM MAXSYM 600i ABS. Kaj naj napišem? Na primer, da me je SYM pozitivno presenetil s svojim izgledom, sedenjem za krmilom, samo vožnjo in lego na cesti.
V osnovi se spogleduje s SUZUKI BURGMANOM in HONDO SILVERWING, vendar je malenkost krajši od obeh omenjenih maksi skuterjev. Zakaj ga primerjati s HONDO in SUZUKIJEM? Mogoče zato, ker je na hiter pogled res podoben obema, vendar je drugačen. Sama vožnja s SYM-om je udobna in ni utrujajoča, vendar me je malo motilo, da sem s koleni občasno udaril v plastiko okoli krmila. Sedenje je z iztegnjenimi nogami ali v pol sedečem položaju je dobro narejeno, vendar je nam, ki smo višji od 180 cm, malo moteče. Sam sedež je udoben in tudi opora ledvenega dela lepo oprime hrbet, saj pripravi voznika do pravilne drže med samo vožnjo. Pri vožnji v dvoje je na zadnjem delu sedeža dovolj prostora za sopotnika in njegove noge, ker so pri SYM-u naredili stopalke za sopotnika ločene od voznikovih, saj so naredili »pop-up« sistem s pritiskom na gumb za sprostitev le-teh.
Pod sedežem je velik prtljažni prostor, ki sprejme dve čeladi, ostane pa prostor za še kakšno drobnarijo, kot so rokavice in podobno. Zaradi velikih
koles je vožnja skozi ovinke pravi užitek, saj ima skuter spredaj 15 in zadaj 14 col velika kolesa, s tem je lepo vodljiv in umirjen na cesti. SMY MAXSYM 600i ABS
ima vgrajen eno valjni, 4-taktni motor s 46 KM pri 7000 vrt/min. Mogoče je to malo premalo, saj pri vožnji do 4000 vrt/min, se pravi pri vožnji v mejah omejitev, prihaja do tresljajev krmila, kar je lahko malo moteče. Vendar tresljaji pri vrtljajih nad 4000 vrt/min izginejo oz. se umirijo in tudi sama vožnja se s tem izboljša. Menim, da je en valj za 600 ccm in 46 KM premalo in da bi se bolje vozilo z dvema valjema in tudi tresljaji se ne bi pojavljali. Nad 4000 vrt/min je vožnja bolj umirjena in tudi sama vožnja po avtocesti je udobna, saj ima skuter dovolj moči za potovanje in tudi pri prehitevanju ni od muh. Na avtocesti se je slabše obnesla vetrna zaščita. Čeprav je bil vizir nastavljen na najvišjo stopnjo, ima dve stopnji nastavitve višine, ni najbolje opravil svoje naloge. Vizir bi bil lahko bolje pritrjen in potem ne bi imel toliko tresljajev pri višjih in nižjih hitrostih.
SYM MAXSYM 600i ABS ima zelo lepo in pregledno armaturno ploščo, vendar je tudi tu nekaj pomanjkljivosti. Pri dnevni svetlobi in pri močnem soncu se na njej slabše vidijo opozorilne lučke, ki bi lahko bile polno osvetljene, namesto da so samo obrobljene. Skuter ima vgrajen tudi opozorilnik prižganih smerokazov, vendar je pisk zelo slabo slišen. Če upoštevamo, da ima voznik na glavi čelado in da je skuter prižgan, se piskanja ne sliši in bi lahko bilo bolj glasno. Drža rok na krmilu je dobra in ni utrujajoča, tako da so daljša potovanja po avtocesti kot tudi izven nje prijetna. SYM MAXSYM 600i ABS ima na sprednjem kolesu dva diska, na zadnjem pa enega, kar pripomore k zelo dobremu zaviranju in ustavljanju, tudi v sili.
Najprej se je bilo treba navaditi na dve kolesi, ker sam vozim MP3, zato smo se prvi dan testa odpravili na poligon varne vožnje, kje smo se preizkusili med stožci. Na poligonu se skuter zelo dobro obnesel, saj je zelo odziven in lepo vodljiv tudi med krajšimi razdaljami med stožci. Vaje na poligonu si lahko ogledate v videu.
Drugi dan samo se odpravili na avtocesto proti Prekmurju, tretji dan so bili na vrsti ovinki na Planini in vožnja na Rakitno. Vožnjo skozi ovinke smo tudi posneli in si jih lahko ogledate v videu.
Na testu smo naredili 800 km, porabili 37,53 L goriva in 48,19 eura za gorivo. Povprečna poraba goriva na testu je bila 4,7L/100 km.
Hvalimo:
- lega na cesti
- sedenje na sedežu
- ledvena opora
- veliko odlagalnega prostora (odlagalni predalčki)
- poraba goriva
Grajamo:
- slaba odzivnost pri nizkih obratih
- vetrna zaščita
- opozorilnik prižganih smerokazov je zelo slabo slišen
Tehnični podatki:
Vrsta agregata | 1-valjni, 4-taktni |
Prostornina | 565.00 |
Moč | 46 KM pri 7,000 vrt/min |
Navor | 47 Nm pri 6,500 vrt/min |
Priprava zmesi | Elektronski vbrizg |
Vžig | Električni |
Menjalnik | Avtomatski CVT |
Sekundarni prenos | Jermen |
Hlajenje | Tekočinsko |
Vzmetenje spredaj | Teleskopske vilice |
Vzmetenje zadaj | Hidravlični amortizer z regulacijo |
Pnevmatika spredaj | 120/70-15 |
Pnevmatika zadaj | 160/60-14 |
Mere D x Š x V | 2270 x 825 x 1410 |
Medosna razdalja | 1560 |
Teža | 238 |
Posoda za gorivo | 14,2 L |
Vir: www.sym.si/potovalni/MAXSYM_600i_abs/